Zašto ne radim sa povoljnim ljudima?

Zašto ne radim sa povoljnim, nego sa profesionalnim ljudima? Povoljni me dugoročno previše koštaju.

Često mi neko piše da ga posavetujem gde da uloži novac kada je doneo odluku da svoj hobi pretvori u biznis. Moj odgovor je sledeći: Ako želiš da stvari rade kako treba i dugoročno planiraš da praviš pare na taj način, od temelja ih izgradi kako treba.

Ako si tek na početku, pre nego što uložiš u sve ovo ispod, potvrdi svoj biznis model. To ćeš odraditi tako što ćeš, ako krećeš od nule, slediti sledeću formulu koja je donela rezultate ženama sa moje radionice, od kojih su neke već nakon tri meseca imale full time prihod od svog hobija. Na žalost, formula ne radi ako ti ne radiš, a samo 10% njih se baci u vatru i doslovce posluša ovaj savet. Dakle, otvori naloge na mrežama i baci se u vatru. Kako? Koliko? Kada? Sve su to pitanja nekoga ko nije otvorio Instagram u životu i nije počeo. Kreni, pa ćeš već nakon 7 dana sam sebi dati odgovore na ovo.

Instagram
Kači 3 objave tj.posta dnevno, 10 priča tj.storija dnevno, IGTV i LIVE radi što više stigneš, minimum 1x nedeljno. Radi istraživanje tržišta preko Instagrama, Q&A sesije itd. Ne moraš da izmišljaš toplu vodu, ciljna grupa će ti sama reći šta ih zanima.

Facebook 

Sadržaj sa Instagrama možeš koristiti i ovde. 

YouTube

Snimiš dugačke video sadržaje za YT, a onda seckaš za mreže. Treba ti mobilni telefon, bubica za zvuk i dnevno svetlo ili Ring svetlo, zavisno od toga koju temu obrađuješ i šta je bitno da se čuje, vidi, oseti iz videa. Moj dečko, Boris Pohulek, sve video-sadržaje koje kači obrađuje sam sa Samsung Note telefona.

Prodajna stranica 

Ako nemaš kinte da uložiš u sajt, uloži u prodajnu stranicu, instaliraj FB pixel, Crazy egg, meri posetu i prati konverzije, pa optimizuj, dok ne dobiješ savršenu prodajnu stranicu. 

Blog 

Na blogu kreiraj sadržaj redovno, minimum jednom nedeljno, poželjno i više. Uvek se drži onoga što si rekao. Ako si rekao da ćeš kačiti svaki dan, kači svaki dan. Ako si rekao jednom nedeljno, onda kači jednom nedeljno.

Neka blog bude lepo dizajniran, a font čitljiv. Ne zaboravi da blog optimizuješ za mobilne uređaje, jer većina ljudi čita sa telefona na poslu i u prevozu. 

Instaliraj Google analitiku i prati šta je najčitanije od tekstova, to će ti dati uvid u to šta tržište najviše želi. Tako sam ja nakon blogovanja od 2011. do 2016. došla do zaključka da su najčitanije teme vezane za pretvaranje hobija u posao, rad od kuće, frilens, korišćenje bloga i zarade od pisanja itd, pa sam kreirala proizvode i usluge da odgovorim na tražnju moje ciljne grupe.

Ako si sve ovo odradio i imaš potvrdu da postoji tržište za to čime želiš da se baviš, da to ljudima treba i da hoće da plate, tada je vreme da uložiš u stavke navedene ispod, za one oblasti koje ne umeš sam da odradiš kako treba. 

Ako nisi ovo odradio već mi šalješ na mejl tvoju sega mega posebnu, jedinstvenu ideju, znaj da je statistika protiv tebe i propašćeš pre nego što i počneš. Ako nisi već počeo, nisi kačio o tome makar tri meseca redovno, a već tražiš validaciju i želiš garanciju da ćeš uspeti, zaboravi. Em nema garancije, em čim nisi već kreirao o tome, tvoja duša to ni ne želi, samo tražiš brzu kintu i fantaziraš, a onda se bolje zaposli u Meku, to je sigurnija kinta od ove fiktivne kinte od tvoje super sonične ideje koja će promeniti svet i doneti ti milione. 

MOJE INVESTICIJE

Povremeno koristim usluge snimanja i montaže Bojana Stevanovića, lekture i redakture Slavice Jerinić, advokata Dušana Delića, fotografije Tijane Žišić i grafičkog dizajna Jelene Marković Yelke. Redovno na mesečnoj bazi koristim usluge kompanija navedenih ispod.

  • White City Soft
  • Vebsajt (Od 1500e do 5000e za custom made sajt) 
  • Prodajne stranice (500e po stranici)
  • Grafički i web dizajn (Prodajnih stranica, Blogova, Sajta, Logotipa, Vizuelnog identiteta, Promo materijala, Media Kita…)
  • Dizajn i development mobilnih aplikacija
  • FB, Instagram, Google reklame (250e po kampanji) 
  • Quality assurance
  • SEO analiza i upgrade
  • Web shop (Oko 5000e za web shop poput mog www.najpovoljnijialati.rs)
  • Instagram strategija

Andrijana Božić za 300e kreira vašu Instagram strategiju, koju posle sami sprovodite u delo uz pomoć fotografa, storytellera i snimatelje, zavisno od vaših potreba. Andrijani treba 7 dana da vam kreira strategiju, a onda se nađete uživo i prođete njenu mini obuku i dobijete svoju strategiju. Tokom procesa implementacije ona je tu za vas za konsultacije prva tri meseca. 

Od mojih starih tekstova sa bloga, firma koja se bavi time kreira Instagram objave i storije koje mi šalje na mejl jednom mesečno i koje sama kačim ujutru i uveče. Fotografije za Instagram kreira mi Tijana Žišić, sa kojom sarađujem godinama.

Moji mesečni troškovi vezani za biznis:

  • Porez 
  • MailChimp
  • Facebook/Instagram kampanje za prodaju radionice, seminara, online kursa, ebook priručnika… Od 250e po kampanji.
  • Prodajne stranice nove (500e po prodajnoj stranici)
  • U planu su mi investiranje u Membership sajt od septembra, kompletan redizajn i SEO update bloga i još neke stvari o kojima ću pričati kada za to dođe vreme. 🙂

Razumem da su ovi troškovi za nekoga previsoki, ali onda prosto morate da se snalazite kako znate i umete, kao što sam i ja kada nisam imala pare da uložim u ovo 2011. Tada sam trampila svoje znanje iz drugih oblasti za ove usluge. Pomagala sam ljudima da napišu CV, motivaciono pismo, apliciraju za posao u inostranstvu, a ja sam tako dobijala logo, dizajn sajta itd.

Ko hoće, nađe način. Ko neće, nađe izgovor.

The post Zašto ne radim sa povoljnim ljudima? appeared first on Jovana Miljanović.